Moje první vernisáž

18.04.2018

Nedávno proběhla moje první vernisáž s výstavou, byl to pro mě silný zážitek, zakončení jedné etapy mého života, což se také odrazilo i na mém proslovu, o který bych se s Vámi chtěla ještě jednou podělit.

A jaké byly pro mě nejsilnější momenty? Byly to ty momenty, kdy jsem Vás, mé hosty, spatřila na prahu kavárny, vyrazilo mi to dech a dojetím jsem oněměla.

Bez Vás by to nešlo, DÍKY!!!


Poděkování a přivítání

Na tomto místě jsem poděkovala všem, kteří přišli na vernisáž, obzvlášť těm ze severu a z jihu, kteří vážili tak dlouhou cestu. Byla jsem za to moc vděčná. Další moje velké DÍKY patřilo mým rodičům, bráchovi, švagrové a mojí Hani za pomoc. Bez Vás bych to nedala. Poděkování vůbec za umožnění celé této akce patří kavárně V. kolona a Tadeášovi. Moc si vážím také toho, že jste mi zapůjčili obrazy na výstavu a že mě podporujete v tom, co dělám.

A za to, jak to skvěle vše do sebe zapadlo, děkuji "boží prozřetelnosti", člověk by to lépe nevymyslel. Už se nebojím odevzdat se s důvěrou proudu života.

Moje první vernisáž proběhla na výročí začátku mojí cesty zpět k sobě, spojené právě s Bohnicemi, na výročí, kdy jsem začala tvořit. Proběhla na jaře, v období Velikonoc, kdy staré umírá a nové se rodí, a na prahu mých 30. narozenin.

Také kavárna, v níž jsem své hosty přivítala, se nachází v areálu psychiatrické léčebny s nádhernými vzrostlými stromy, kavárna s výhledem na mé nejoblíbenější stromy - buky. Také jsme složila upřímné uznání všem, kteří dokázali ukázat svoji zranitelnost, dokázali se odevzdat cizí pomoci, k čemuž je zapotřebí hodně odvahy.


Co to pro mě znamená

Slzy z dojetí, usmívat se umím taky ;)
Slzy z dojetí, usmívat se umím taky ;)

Pro mě to znamená zakončení jedné etapy mého života. Vzdání hold mé minulosti a rozloučení se se starým. Znamená to zakončení období puberty (období vzdoru a hledání sama sebe).

Říci jasné ne věcem, které k nám nepatří, a vzít zodpovědnost za svůj život do svých rukou, vstoupit do dospělosti a ukázat se světu - tak tohle jsem já.

Chceme pro ostatní to nejlepší, to nejlepší podle našeho úhlu pohledu. Uznejme svoji zkušenost, svojí moudrost a dovolme ostatním, aby získali zase tu jejich, nechme jim jejich vlastní cestu, neberme jim jejich zodpovědnost. Chceme-li jim pomoci, podpořme je na jejich cestě a jděme po té své.

S tím mám spojenou písničku od Wericha z pohádky Pekařův císař, císařův pekař - ... ten dělá to a ten zas tohle ... a dohromady toho uděláme moc ...

Uvědomuji si, že se mi některých vlastností moc nedostává, a jsem vděčná, že jsou kolem mě lidé, kteří ty vlastnosti mají, a doplňují mě. Každý tu máme své jedinečné místo. A jak jsem někde zaslechla, hrušeň plodí hrušky, nechtějme po ní jablka.


Stromové obrázky

Celá vernisáž se nesla v duchu vděčnosti. Chtěla jsem také poděkovat stromovým obrázkům za to, co mi daly. Daly mi naplnění, smysl a možnost vyjádřit své pocity. Daly mi možnost se zviditelnit, jejich prostřednictvím můžu sdílet své myšlenky, mít vernisáž s proslovem. Naplnily mi moji potřebu být viděna, slyšena a respektována. Jsou pro mě prostředkem, jak dělat druhým lidem radost. A nejvíc jsem jim vděčná za to, že mě spojily s ostatními, s mojí rodinou. Během té cesty jsem si hodně věcí uvědomila, jsem nesmírně vděčná za svoji rodinu, za moje silné kořeny. Věřím, že i ti, co už tu nejsou, to vnímají, a z celého srdce jim děkuji.


Aktivita - Strom vděčnosti, občerstvení, ...

Na závěr jsem hosty vyzvala k aktivitě - Stromu vděčnosti, pozvala jsem je k "prostřenému stolu" a popřála jim příjemnou zábavu.

Každý si mohl vybrat jeden či více plodů, napsat nebo nakreslit to, za co je ve svém životě vděčný, a přilepit jej na Strom vděčnosti.

Hlavní myšlenkou Stromu vděčnosti je, že když neuznáme to, co už máme, tak proč bychom měli dostat něco dalšího, co bychom zase nedokázali dostatečně ocenit, k čemu by to potom bylo?

Za co jste ve svém životě vděční Vy? Co máte a nedávno jste ještě neměli? Svůj vděk můžete zpečetit tím, že přidáte svůj plod na Strom vděčnosti v kavárně V. kolona v Bohnicích (https://www.greendoors.cz/cs/landing_page/klub-v-kolona-3/). Strom vděčnosti tam bude do začátku května ;)


Budu se těšit na další zkušenost, kterou mi život přichystá. A třeba i na další vernisáž a setkání s Vámi, uvidíme ;)

Je to poselství, na čem záleží, ne posel. (Rhonda Redbird)

stromové obrázky, petrapalusova@seznam.cz, +420 723 747 176
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky